středa 14. května 2008

Teplé škvarky

Z knihy Teplé škvarky (Marian Palla):

11.ledna
Vítek (bývalý student) mi poslal esemesku, že by vyměnil manželku za velblouda, ale jenom tehdy, kdyby měl volbloud zdravé zuby. Raději jsem mu neodepsal. Svrbí mě nohy, tak si je škrábu, ale špatně se mi u toho píše. U švandy řekla Miriam Honzovi: "Máš rozdvojené konečky vlasů." Jak na to přišla, ví bůh. Ale Honza se nedal a odpověděl: "To je počínající schizofrenie."

No, zas malá ochutnávka s knihy co mi náhodou skočila do rukou v regálu knihovny, když znuděně posedávala vedle velké umělohmotné cedulky s písmenem "P" Zaujala mě nejdříve grafickým provedením, sazbou a ilustracemi (profesionální deformace) a pak jsem zjistila že ani obsah není k zahození. Jde o deník Mariana Pally (spisovatel, kreslíř a hudebník). V jednom kuse kouří mladou selku (no co to asi je, že), pijou víno a samozřejmě pracují. Je to velice odlehčující čtení, pro chvíle kdy se člověku nechce myslet. Ideální kniha pro lavečky v parku nebo vlakové kupéčka - pokud stejně jako já rádi sledujete lidi jak se tváří když se odplic smějete nad knihou. Nad touhle knihou se totiž směji velmi velmi.

Kolikátého je dnes?
14. května
Sedím v kuchyni a představuju si, že jsem bohatý. Na jedno dopoledne je to program docela nabitý. Odpoledne jsme s Miriam utratili u Švandy 650 Kč a u nás v hospodě 180 Kč. Opravdu budu muset zbohatnout rychle a nekompromisně. Fred mi rozkousal košili a levou nohu.

15. května je ještě lepší ale to už si musíte přečíst sami je to dlouhé :-)

(ps: já mám díky dreadům konečky i roztrojené tak to s tou schizofrenií bude asi na draka...) :-)

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Že jsem se veřejně smála nad knihou, se mi už stalo mnohokrát. Já totiž ráda čtu humorné knihy např. od Woodyho Allena nebo od Stephena Leacocka (ten je perfektní), které jsou malého rozměru, a proto ideální do tramvají a podobně.
A jinak, já mám konečky taky rozdvojené někdy i mnohem víc-ojené. Ty roztřepené konce si nejspíš žijí vlastním životem a zakládají komunity.

teruda řekl(a)...

ty komunity mě pobavily :-D V tom já mám teda na hlavě několik hippiesáckých komun a k tomu sídlo VB :-)