pátek 9. května 2008

Situační komedie aneb salby smíchu

Dneska jsem si jaksi taksi vzpomela na sitcomy a hned si pustila IT crowd, no, snad stojí za pár slov, snad pro ty co jim ještě nepropadli - neztrácejte čas a oběvte čistý, krutý, černo-černý humor!


Takže zmiňovaný IT crowd - Britcom z prostředí kanceláře, řekněme spíše suterénu hostícího dva odpadlíky společnosti a jejich šévku. Jediné co mají na práci je programovat a radit "těm nahoře" co s počítačem. Ale nebojte se, nuda je to poslední, co by vás mohlo při sledování potkat - pokud máte špetku smyslu pro humor. Malá ochutnávka zde




Black Books je ještě špetku, možná i lžíci drsnější. Odehrává se ve starém antikvariátu. Majitel je věčně opilí a nesnáší když mu do krámu chodí lidi. Jeho pomocník a přítelkyně s věčnou kocovinou pohřbívají to poslední co by mohlo být na Black Books normálním lidem snesitelné :-) ukázka



Red Dworf alias Červený trpaslík je asi nejznámější a nejoblíbenější Britský sitcom u nás. Odehrává se ve vesmíru v kosmické lodi v době hodně vzdálené dnešku, vzdálené natolik že není cesty zpátky. Koho máte nejraději? Já osobně Krytona, roztomilého Androida co se snaží vymanit ze svého naprogramování :-) ochutnávka opět zde




Starý dobrý Monty Python... také už začíná být slavný zde. Kromě 45 dílného seriálu Flying Circus natočila tahle parta filmy Monty Python and the Holy Grail, Life of Brian, The Meaning of Life, Monty Python Live at the Hollywood Bowl a And Now For Something Completely Different
Když se řekne Monty Python, vybaví se mi hlavně jedna scéna, nezapomenutelný Mátový lísteček z filmu Smysl života (ani nechtějte vědět co se tomuhle tlustému boháčovi stalo po vydatném obědě...)
Jeden pěkný skeč z Flying Circusu můžete viděti zde


Abych ale nezůstala u Britkomů (které ovšem nemají konkurenci) musím také zmínit jeden sitcom americký který se mi také zalíbil - M*A*S*H 4077 ...skuste mi říct že ho neznáte! Prostředí polní nemocnice, válka ve Větnamu, skvělé postavy.. skuste hádat koho mám asi tak nejraději :-)




No...a já si dám další várku ID crowdu, dneska mě opravdu přepadla ta správná nálada... (mé hmotné zásoby sitcomů jsou nyní značně omezeny ale pevně věřím že se to změní a sezbírám jednoho krásného dne všechny série :-) - nebo minimálně a pravděpodobně aspoň někdo z přátel :-) )

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ohohó! Tady má někdo stejný vkus jako já :)

teruda řekl(a)...

NT: No a hadej cipak clanek v cim blogu me inspiroval napsat clanek o sitcomech :-) Jen jsem si precetla slovo britcom v tvem clanku (jak pises o tom kdopak jsi) a hned jsem si rekla ze jsem zase dlouho zadny nevidela! Takze tvoje zasluha :-)

Anonymní řekl(a)...

Jé, tak to mě těší ještě víc než to, že mám britcomovou spřízněnou duši :)