pátek 23. května 2008

Minh


Tak tady je Minh. Muj nový míláček na kterého se chystám asi rok. ještě není hotový, za 14 dní až se zahojí tak mu dám druhou vrstvu ale tvar bude už stejný. Ano, je to tetování. Ručně dělané. Nemám ráda tetování - představa osmdesátileté babky co má na zádech růžového draka protože ji v 16 napadlo si ho vytetovat je příšerná (eh) ale tetování jednoduchá, čistá symbolika co se přímo vztahuje k životu nositele a jeho názorem na život...to je jiná. To má co dělat z původním významem tetování v Japonsku, číně, Africe nebo i Evropě.
Hlavní význam téhle podivné čáry co se mi urojila kolem zápěstí je Otevřený kruh.

Když vezmete kruh jako znamení věčnosti, opakování se a dokonalosti; já mám kruh otevřený, neuzavřený, pokračující jinam. Nevracím se tam kde jsem začala. Z věčnosti se dá vybočit. nemusíme se točit do kola, můžeme odbočit, můžeme kruh rozpojit. Stačí uvěřit že to jde.
Nemám ráda kruhy, jejich spoutanost a nesvobodu. Nejsem taková, porušila jsme hranice a vybočila, minimálně myšlením. Odborně se tomu říká porucha osobnosti nebo třeba schíza. Pro mě, je to moje osobnost, můj život a není nikdo kdo by mohl říct že je porouchaná.
První vrstva mi zabrala asi 4 hodiny práce. Vymyslet zpracování mi trvalo rok. Stát se takovou abych byla jako Minh - ještě na tom pracuju a vždycky budu muset - linka pokračuje, nemá konec, nevrací se na začátek.
Proč Minh? Minh je jméno, znamená Jasný, Nápaditý, Otevřený. Je to moje druhé jméno :-) (už jsem se vám někdy pokoušela nakecat co znamená TerezaRSM které požívám? tak R a M už máte :-) )
Příběh Minha najdete v povídkách (brzy) pod stejným názvem.

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Milá Minh,

líbí se mi, když jsou lidé sami sebou, když nemají strach jít proti proudu, proti zaužívaným zvyklostem; líbí se mi lidé, kteří žijí a konají na základě vlastního vnitřního přesvědčení, jsou si vědomi své vlastní osobnosti, která je u každého jedinečná. Otevřený kruh - je nádherným symbolem, který mi připomíná kolo sansáry, je to kolo osudu, kdy přes mnohá a mnohá zrození duch hledá cestu z tohoto kruhu opakovaných vtěleních a právě otevřený kruh je pro mě symbolem, že cesta byla nalezena. Můj bratr má barevně potetovanou celou paži a lidé ho stále probodávají pohledem a já se musím smát, že jim to tolik vadí. Lidé nemají rádi, když Ti druzí nejdou s proudem, ale já tyto človíčky miluji, miluji jejich odvahu být samým sebou. Přeji Ti krásný večer Minh...

bum-bác řekl(a)...

To je...báječné :-) moc se mi to líbí, nápad, to, co vyjadřuje a i prostě jak to vypadá :)

Krása.

teruda řekl(a)...

Díky Zdeni, já myslm že každý má svou hlavu a svou realitu a pokud tím neubližuje ostatním, ať si dělá co chce. Pokud dělá dobré věci, je to jen dobře.
Jsem hrozně posedlá znaky, znameními a symbolikou, různými přirovnáními, proto se mi líbí čínská kulkuta. Minh je sice vietnamské jméno ale co už :)
Mám ráda když člověk dokáže něčím jednoduchým vyjádřit něco obšírného - jako třeba znak Jin Jang, nebo můj Minh.

BB díky moc :-)

IndigoNebulae řekl(a)...

Ahoj, libi se mi to co tady pises o kruzich! Uz jsi nekdy uvazovala o rozpojenem kruhu jako o spirale? Ted me to tak napadlo... ze vlastne ten tvuj rozpojeny kruh muze byt cast neceho vetsiho, neco jako spirala, ktera taky nikdy neni uzavrena a pokracuje do nekonecna smerem nahoru i dolu, do vsech svetovych stran - a to je potom ulet do nekonecna :D zalezi jenom na uhlu pohledu...
Krasny den!

teruda řekl(a)...

Indigo - jasne! Vsechno má pokračování. Já mám zatím problém udžet ten kruh opravdu rozpojený, ale jistě, pokud bude pokracovat, musí pokracovat ve spirale dal a dal a dal a dal, a muze jit treba aj rovne, vsechno je možné :) Nejdůležitější je ale vždycky první krok - a ten může trvat dost let. ale jakmile se nám podaří rozpojit kruh našich marných přesvědčení co nám berou naději, všechno může pokračovat dál
a dál
dál
:)