pondělí 19. května 2008

Arimaa mania

Máte rádi šachy? Když mám náladu tak jsem schopna si je zahrát, ale vždycky mi připadali málo...akční. Až před pár dny mně můj ctěný bratr Libor naučil hru jménem Arimaa. Je to hra podobná šachům, s rozdílem že hrají zvířata (Slon, Velbloud, Kůň, Pes, Kočka a králíci). Všichni chodí stejně dopředu, dozadu nebo do stran. Každý má 4 tahy. Králíci nemůžou couvat a jejich úkolem je dostat se na druhou stranu - jakmile se tam váš ušák dostane, hra končí a jste vítěz.
Jde hrát samozřejmě i na normálním šachovém poli s šachovími figurkami. Jen schází pasti, jediná šance jak přijít o nějakou figurku (nevyhazuje se jen padá a háže do pastí). Jde o nejnovnější šachoidní hru a ještě nejsou známi všechny taktiky a situace takže jde i lecos oběvovat a budovat historii Arimaa.
Někdy to zkuste, jestli máte občas rádi takové hry, je to napínavá možnost jak zapnout zase jednou mozek a potrápit zrezlé obvody. :-)

A jestli zrovna maturujete, máte skouškové a nebo jinou namáhavou povinost a chcete si spíš dáchnout, koukněte se na moje povídky :-) mám tam zase pár přírustků a když prominete gramatiky tak je to myslím docela zaujímavé :-D :-D

4 komentáře:

~ cruellka řekl(a)...

Ta hra vypadá zajímavě ;) Ráda bych to zkusila až bude čas..

teruda řekl(a)...

já normálně pc hry nehraju ale tohle se mi líbí (a bez spoluhráče se to nenaučím, že) tak plánuju zhmotnit šachonici třeba z fima a najít spoluhráče :-)

arimaa_master řekl(a)...

Ahoj všichni,
už se hrací deska začala prodávat i u nás:
http://www.planetaher.cz/arimaa-p-651.html

(a já si ji objednal před dvěma týdny na amazonu :()

Jinak pro anglicky vládnoucí vyšla skvělá kniha:

Beginning Arimaa: Chess Reborn Beyond Computer Comprehension

Právě ji čtu - zatím ji mají ale asi jenom na amazonu.

www.arimaa.com řekl(a)...

Už si tam http://www.planetaher.cz/arimaa-p-651.html můžeš stáhnout i česká pravidla i s poznámkami podle kterých se hru naučíš (návod jsem spáchal sám).