čtvrtek 22. května 2008

Shining... Huhuhuaaaa

Tak a teď trochu přibrzdíme fylozofování. Včera jsem cestou k Báře (byla jsem opět vyhoštěna z bytu) potkala zas a opět partičku ze školy, tentonkráte před kinem. Copa dávali? Shining! Pěékně dlouho jsem neviděla horor.
Nemám ráda horory, příjdou mi stupidní. Ale staré, klasické horory jako "Hičkokovky" miluju. Od Stanley Kubricka jsem viděla zatím jen Mechanický Pomeranč (dokonalý film!!!) takže jsem se dosti těšila.


Řeknu vám, dlouho jsem se tak nenasmála!
Kromě toho jak už je v těhle klasikách zvykem, skvělá kamera. Ne jako dneska. Každý záběr natočený několik set krát (Kubrick byl těžký perfekcionalista snad na úkor své geniality). Nej ako dneska.
A hlášky s tohohle hororu byli právě tady použity poprvé a to ostatní je kopírovali.



Řeknu vám, to prostě musíte vidět. A kdyby ne Shining tak minimálně ten Mechanický Pomeranč, to je klasika nad klasiky. Ale pokud se chcete nasmát (nebo se trochu pobát jestli jste bací tip u hororů) tak se podívejte, stojí to za to. Nemůžu samozřejmě pominout taky velmi promyšlenou myšlenku myšlenkových pochodů člověka v izolaci a zajímavou pointu která se odhalí v poslední sekundě.

3 komentáře:

Markus řekl(a)...

Když jsem to poprvý viděl, řvali jsme pak po škole s mobilem v ruce:
"Danny-boy, I'm coming!! Great party, isn't it?" :)

teruda řekl(a)...

To my cestou domů mluvili ze sásady ukazováčkem - ...Tomy, tell me why you dont want to go there! TELL ME!!! TELL ME!!! :-D juju dobry snimek :-)

Anonymní řekl(a)...

Osvícení je úchvatný film a neméně úchvatná kniha. Sice se ve spoustě věcech liší, ale zážitek má člověk z obého.