úterý 13. května 2008

Chvála ledové máty

Je léto, horko a s tím dvě věci co v mém roce patří k letním měsícům. Nechodím do školy a tak nemám problém s tou první - a to je lenost. Tedy lenost po ránu vylézt z postele. Prostě nemůžu. Probudím se v šest ráno ale spodpeřiny se vybabrám až v poledne... nejsem moc lenech, jen ráno, přez den pořád něco porábám. Ale ráno je mi škoda zkazit ten moment tepla, kdy se nemusím ani pohnout, ani otevřít oči...jo, dobře, jsme lenoch, odedneška budu vstávat, ale fakt...
To o čem chci ale psát, ta druhá věc, je ledový čaj. Mňami!
Včera večer mě napadlo že si udělám ten první letošní, když je tak pěkně horko. Zvolila jsem zelený čaj s mátou. Obyčejný od pickwiku, nicméně je skvělý - pokud je opravdu ledově vychlazený. Škoda že nejsem na chatě, udělala bych si zelený čaj s čerstvou mátou ale tu v našem 1+1 opravdu nemám. I tak to bylo příjemné polední probuzení. Zahrála jsem si na harmoniku, dala si vločky s mlíkem a teď si vychutnávám mátový ledový čaj....
Správný postu správného ledového čaje jaký miluju (a těším se na příležitost ho mít až budou suroviny):
Zelený čaj (obyčejný nebo třeba oolong)
drcené nebo trhané lístky máty (uvolní se šťáva)
citron
led
No, je to jednoduché, buď čaj uvaříme, slijeme a zchladíme a následně přidáme citron a led; nebo do ledové vody dáme čaj a mátu a louhujeme v lednici 4-5 hodin, následně přidáme citron a led :-) a pijeme v klidu, na slunci nebo uvnitř, hlavně v pohoděěěě....

Ledový čaj je příjemný a chutný a osvěžující způsob jak se probudit z oné letní ranní lenosti. Minulé léto jsem díky zelenému ledovému čaji naučila svou línou existenci vstávat běžně v 5 ráno a být okamžitě aktivní. Tak doufám že letos bude repete (člověk stratí hodně času povalováním se...) :-)

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

A vadí to, když člověk ztratí čas povalováním se? podle mě je to příjemně ztrávená chvíle. Já se taky ráda povaluju, ale nejraději, když je škola a já musím vstávat. Když mám volno, tak mi stačí chvilka.
Mátový čaj je úplně nejlepší z čajů! Jednou jsem na něj na blogu dokonce pěla ódy. Domácí lědový čaj mě nikdy nenapadnul udělat. Většinou jsem tak na půli cesty, kdy už je čaj přirozeně vystydlý, ale ne ledový.